Tuesday, February 1, 2011

assalamualaikum

calon isteri yang aku idamkan
  1. islam
  2. berfikiran matang
  3. solehah
  4. faham perasan
  5. bertudung
  6. asal dari keturunan yang baik
  7. baik hati
  8. lemah lembut
  9. garang(sebab aku ni nakal sikit)

Posted by Arsyad at 1:12 AM

Saturday, February 6, 2010

PERTADINGAN RENANG MSSM

assalamualaikum..
pada minggu depan hari isnin 9/2/2010..aku ade pertandingan renang mssm..aku harap semua warga hidayah 
tolong mendoa kan kejayaan aku..insyaALLAH...satu hari nanti ALLAH akan balas jasa korang..
terima kasih kepada sesiapa yang mendoa kan aku..
wassalam..

Posted by Arsyad at 12:58 PM

Thursday, January 28, 2010

sajak sahabatku

sahabatku,
lama sudah usiamu di bumi,
nasihat menggunung kau dengar?
ilmumu penuh didada?,

sahabatku,
hari-harimu  di sekolah,
untuk masa depan katamu,
untuk berdikari cakapmu,
untuk ringan beban janjimu,

sahabatku,
zaman moden ini,

buat mu lalai,
sanggup korban perasaan ibu bapa mu,
di mana kasih sayang mu?

sahabatku,
perlu kau gadai maruah!
demi orang tersayang,
di mana maruah mu,
hanya pada cinta buta!

sahabatku,
bangunlah,
buka mata,
dunia ini hanyan sementara,
ada yang kekal di sana,


Ya Allah,
bukakan lah ,
pintu hati sahabatku,
berikan lah kesedaran jitu,
ampuh dengan pedu,
kerana,
kau tahu segala-galanya

Labels:

Posted by Arsyad at 11:36 PM

Friday, October 23, 2009

kau dan aku

sekian lama kita bersama
sekian lama kita berpijak di bumi nyata,
pelbagai onak duri,
kita tempuh berssama,
walau jalanya lurus,
mahupun berliku,

sekian lama kita bersama
pelbagai dugaan kita harungi bersama
hanya maut menjadi lambang cinta sejati,
namun,kita tetap bersama,
kita tetap tempuhi jua,
sedangkan,
lidah lagi kan tergigit,


kini,
kita tidak lagi bersama,
segala kenangan,
menjadi duka di hati,
segala sukaduka,
menjadi noktah dalam hidup,


walaupun,
jatuh cinta itu,
permulaan segala kurumitan,
tetapi cinta,
tidak akan merosakan hidup seseorang,


cinta jadi mulia,
jika,
cinta pada kebenaran,
namun,
gagal dalam bercinta,
bukan gagal dalam hidup..


sekian terima kasih kerana membaca

Labels:

Posted by Arsyad at 9:23 PM

sajak PALESTIN

setelah sekian lama,
kita tinggal di bumi ini,
setelah sekian lama,
kita tinggal di negara Malaysia yang aman,
tetapi,
apakah yang terjadi di luar sana,
kita hanya tahu tentang kemerosotan ekonomi sahaja,
sedangkan,
banyak negara luar di sana,
masih mencari kedamaian,


kini,
61 tahun Palestin masih mencari,
mencari-cari kedamaian,
tetapi,
rejim zionis laknatullah,
tidak mengerti kedamaian,
mereka hanya,
anjing tunggangan Amerika Syarikat,


sudah ratusan tahun,
para mujahid Palestin syahid,
demi kedamain,
remaja turut mengangkat senjata,
mencari kedamaian,
peluru melintasi kepala,
senjata api memuntahkan peluru,
menembusi tubuh para mujahid Palestin,


si hawa berlari,
menyelamatkan diri,
namun,
ada juga yang sanggup syahid,
yang terbujur kaku ditimpa bagunan,
yang dibedil zionis,
bayi-bayi kecil menagis,
dibunuh dengan kejam,


hari ini,
media massa terpampang khabar Palestin,
hanya sebahgian dunia simpati,
namun,
bakinya tiada langsung simpati,
jauh sama sekali,


islam..
bagunlah..
bagunlah wahai islam,
dan bantulah,
bantulah negara mu yang kian ditindas,
yang acap dizalimi zionis laknatullah,


ya Allah,
engkau bantulah umat islam di muka bumi ini,
agar mereka harmoni dan bahagia,


sekian terima kasih kerana membaca ;D


Labels:

Posted by Arsyad at 9:17 PM

Sunday, September 6, 2009

apa itu cinta

Cinta tak pernah akan begitu indah, jika tanpa persahabatan.. yang satu selalu menjadi penyebab yang lain dan prosesnya.. adalah irreversible...
Seorang pecinta yang terbaik adalah sahabat yang terhebat.
Jika kamu mencintai seseorang, jangan berharap bahwa seseorang itu akan mencintai kamu persis sebaliknya dalam kapasitas yang sama. Satu di antara kalian akan memberikan lebih, yang lain akan dirasa kurang...
Begitu juga dalam kasus, kamu yang mencari, dan yang lain akan menanti...
Jangan pernah takut untuk jatuh cinta.. mungkin akan begitu menyakitkan, dan mungkin akan menyebabkan kamu sakit dan menderita.. tapi jika kamu tidak mengikuti kata hati, pada akhirnya kamu akan menangis.. jauh lebih pedih.. karena saat itu menyadari bahwa kamu tidak pernah memberi...
Cinta itu sebuah jalan. Cinta bukan sekedar perasaan, tapi sebuah komitmen... Perasaan bisa datang dan pergi begitu saja...
Cinta tak harus berakhir bahagia.. karena cinta tidak harus berakhir...
Cinta sejati mendengar apa yang tidak dikatakan... dan mengerti apa yang tidak dijelaskan, sebab cinta tidak datang dari bibir dan lidah atau pikiran.. melainkan dari HATI.
Ketika kamu mencintai, jangan mengharapkan apapun sebagai imbalan, karena jika kamu demikian, kamu bukan mencintai, melainkan.. investasi.
Jika kamu mencintai, kamu harus siap untuk menerima penderitaan. Karena jika kamu mengharap kebahagiaan, kamu bukan mencintai.. melainkan memanfaatkan.
Lebih baik kehilangan harga diri dan egomu bersama seseorang yang kamu cintai dari pada kehilangan seseorang yang kamu cintai, karena egomu yang tak berguna itu...
Bagaimana aku akan berkata "SELAMAT TINGGAL".. kepada seseorang yang tidak pernah aku miliki?
Kenapa tetes air mata jatuh demi seseorang yang tidak pernah menjadi kepunyaanku? Kenapa aku merindukan seseorang yang tidak pernah bersamaku dan kubertanya, Kenapa aku mencintai seseorang yang cintanya tidak pernah untukku?
Sangat sulit bagi dua orang yang mencintai satu sama lain ketika mereka tinggal dalam dua dunia yang berbeda... Tapi ketika kedua dunia ini melebur dan menjadi satu, itulah yang disebut KEAJAIBAN!
Jangan mencintai seseorang seperti bunga, karena bunga mati kala mengalir selamanya...
Cinta mungkin akan meninggalkan hatimu bagaikan kepingan-kepingan kaca, tapi tancapkan dalam pikiranmu, bahwa ada seseorang yang akan bersedia untuk menambal lukamu dengan mengumpulkan kembali pecahan-pecahan kaca itu... Sehingga kamu akan menjadi utuh kembali...

Posted by Arsyad at 11:34 PM

Thursday, September 3, 2009

Rahsia WANITA yang LELAKI perlu tahu

1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tahu macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai seorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati seorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda apa pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan beradah di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Labels:

Posted by Arsyad at 11:27 PM